RAMOWY ROZKŁAD DNIA
GMINNEGO PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO NR1 W TRZCIANCE
6.30 – 8.00 Codziennie rano z wesołą miną przychodzimy do przedszkola. Tu czekają na nas koleżanki, koledzy i nasze Panie. Witamy się ze wszystkimi i rozpoczynamy zabawę. Wybieramy to, co nas interesuje: klocki, lalki, samochody, puzzle, gry planszowe itp., śpiewamy piosenki, bawimy się wspólnie w kole.
8.00 – 8.30 To czas na gimnastykę poranną i zabawy ruchowe. Po zabawach ruchowych idziemy do łazienki. Korzystamy z toalety i dokładnie myjemy ręce.
8.30 – 9.00 Teraz zjadamy pyszne i zdrowe śniadanie. Przekonujemy się, że mleko jest nie tylko zdrowe, ale i smaczne.
9.00 – 9.15
Wspólnie z naszą Panią przygotowujemy się do zajęć dydaktycznych.
9.15 – 10.30 To czas, w którym dzieje się wiele ciekawych rzeczy. Wzbogacamy swoje wiadomości. Uczymy się wierszy, piosenek, czytamy, liczymy, rozwiązujemy zagadki, tańczymy i ćwiczymy.
10.30 – 11.15 Świeże powietrze to zdrowie, dlatego jest to czas na zabawy na podwórku przedszkolnym, gdzie rozwijamy swoją wyobraźnię tworząc wspólnie różne budowle. Spacerujemy po najbliższym otoczeniu i nie zapominamy o zabawach ruchowych.
11.15- 11.30 To czas na przygotowanie do obiadu. Dyżurni pomagają pani woźnej w nakryciu stolików i przygotowaniu ich do posiłków. Wszystkie dzieci pamiętają o dokładnym myciu rąk i formach grzecznościowych: smacznego, proszę i dziękuję.
11.30 – 12.15 Zjadamy pyszne zupy oraz bogate w witaminy surówki i inne smakołyki przygotowane przez Panie kucharki.
12.15 – 13.30 Teraz czas na odpoczynek. Młodsze grupy, słuchając spokojnej muzyki, odpoczywają. Natomiast grupy starsze czas ten przeznaczają na spokojną zabawę, powtarzanie i utrwalanie wiadomości zdobytych na porannych zajęciach. Odbywają się zajęcia dodatkowe. Bawimy się w kącikach zainteresowań.
13.30 – 13:45 Sprzątamy zabawki i przygotowujemy się do podwieczorku.
13:50 – 14.00 Zjadamy smaczny podwieczorek – najczęściej są to jogurty, owoce, warzywa, kanapki, posiłki mleczne albo coś słodkiego.
14.15 – 16.00 Kończy się dzień w przedszkolu. Rodzice zabierają nas do domów. Dzieci, które jeszcze zostają mają czas na zabawę lub na utrwalenie wiadomości zdobytych w ciągu całego dnia. Pamiętamy też o zabawach ruchowych i pobycie na powietrzu.